سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش پول در ازدواج | Ir zaban

پول نقش اصلی در موفقیت و یا عدم موفقیت در ازدواج را دارد. در برخی موارد، فقدان آن باعث پایان ازدواج می شود و جالب است بدانید که در مواردی پول زیاد نیز منجر به جدایی شده است.

 

تحقیقات نشان می دهد که پول یکی از مهم ترین فاکتور ها در تخریب ازدواج و در نهایت وقوع طلاق می شود. این مقاله سعی دارد به چند نکته کلیدی در رابطه با پول و ازدواج اشاره کند. آیا پول وسیله ای برای احساس امنیت و موفقیت در ازدواج است؟ آیا تصمیمات پولی به اشتراک گذاشته شده اند؟ اگر هر دو کسب درآمد دارندآیا این پول باهم به اشتراک گذاشته می شود و یا جداگانه باقی می ماند؟ و اگر یکی از طرفین شاغل نیست، چگونه برای خود جلب احترام میکند؟

پول و ازدواج چیز هایی هستند که زن ها در جست و جوی آن ها هستند، همانطور که آقایان معمولا به دنبال اطمینان خاطر در قالب نزدیکی جسبی هستن، زن ها به دنبال پشتوانه مال می باشند. همین امر باعث می شود که زن در برابر مرد تنبل که توانایی برآورده کردن نیاز های مالی را ندارد نوعی احساس رنجش و خشم داشته باشد. در این صورت مردی که توانایی تأمین میزان مناسبی پول برای رفع نیاز همسر خود را ندارد به چند شغلی بودن روی می آورد. سرنوشت این ازدواج رو به افول است زیرا این مرد وظیفه خود را نادیده می گیرد. مردی که کار نمی کند بخش اعظمی از احترام خود را از دست می دهد و همین اامر ازدواج را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

حضور پول به تنهایی وسیله ای برای رسیدن به موفقیت در ازدواج نیست، در صورتی که عادت های نا درست در استفاده از پول در شرایط عدم نیاز نز می تواند منجر به شکست ازدواج شود. همانطور که دکتر اتوود اشاره کرد __ تضاد ها معمولا شما را جذب می کنند. مصرف کنندگان افراد محتاط را جذب میکنند و افراد نگران، اجتناب کنندگان را مجذوب می کنند. بنابرین در صورتیکه یکی از زوجین گزافکار است و نسبت به دیگری بیشتر پول خرج می کند، مشکل تضاد مالی به وجود امده و باعث گسستگی پیوند ازدواج می شود. به دلیل اینکه تحقیقات نشان می دهد، بیشتر مردم، حتی اگر به عنوان فردی که به تنهایی تأمین کننده نیاز های مالی خانه است، به گونه ای بزرگ شده که در شرایط برابر مالی بیشترین احترام را داشته باشد. به همین علت، حتی در زمانی که خود پول مسئله ی مشکل ساز نیستف اگر منبع مالی تنها از سوی یکی از طرفین باشد و میزان خرج کردن آن بین زوجین همگام نیست، اختلافات زندگی مشترک آغا خواهد شد.

این گونه اشاره شده است که علت کلیدی اینکه چرا مسائل مالی در ازدواج مشکل ساز می شوند این است که مسائل مریبوط به پول پیش از ازدواج بررسی نمی شوند. امروزه بیشتر افراد در مورد مسائل جنسی بحث می کنند تا مسائل مالی و پول. بنابرین تصمیماتی در موررد پول و ازدواج اتخاذ نمی شود. وقتی در روابط و ملاقات های پیش از ازدواج الگوی مصرف، ولخرجی و تنبلی نا دیده گرفته می شوند، زمانی که رابطه به ازدواج ختم شود آن دو با مشکل جدی رو به رو خواهند شد. با هر تصمیم مالی که ما میگیریم به اطلاعات زیادی در آن زمینه نیاز داریم. ازدواج از جمله برنامه های مهمی است که افراد برای ازدواج در رابطه با ان تصمیم گیری می کنند.

دل شکستگی ها یا بهتر است بگویم روابطی که پول باعث شکست آن ها شده است، باعث شده اند که افارد به ازداواج با فردی سازگار با روحیه مالی خود پیش از ازدواج در ارتباط باشند. سازگاری مشابه در امور مالی به این معناست که هر دوی زوجین باید دیدگاه هایی مشابه در رابطه با پول داشته باشند. همین امر به آن ها کمک می کند که در زمان ازدواج مسائل مربوط به پول را به خوبی باهم اداره کنند.

 

» نظر